شناسه : 33421
نویسنده : استان اردبیل
عکس
ندایی
یادداشت:

جنگ غزه، ناقض الزام‌ها و تعهدهای کنوانسیون نسل‌کش

جنگ نامتقارن و نابرابر رژیم صهیونیستی در غزه ناقض الزام‌ها و تعهدها بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ است. این کنوانسیون نسل‌کشی را اقدامی با هدف تخریب ، در سطح ملی، نژادی، قومی یا مذهبی می داند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل ، رضاندایی طی یادداشتی به موضوع کنوانسیون نسل‌کشی پرداخت و نوشت: رای دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه ، رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی را به اتهام نسل کشی مردم فلسطین در نوار غزه بسیار بجا بوده و می تواندتاثیرگذار باشد. اگرچه رژیم صیونیستی به این رای معتقد نیست و به آن عمل نمی کند اما بی تاثیرنخواهد بود. این رژیم جعلی از تعهدات خود نسبت به معاهده بین‌المللی کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی یا به اختصار کنوانسیون نسل‌کشی تخطی کرده‌است.


جنگ نامتقارن و نابرابر رژیم صهیونیستی در غزه ناقض الزام‌ها و تعهدها بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ است. این کنوانسیون نسل‌کشی را اقدامی با هدف تخریب ، در سطح ملی، نژادی، قومی یا مذهبی می داند. 


تردیدی وجود نداشت که این اقدام شجاعانه دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم آپارتاید و کودک‌کش صهیونیستی با استقبال مردم و مقام‌های مختلف جهان مواجه شود و در مقابل، خشم رژیم و آمریکا را برانگیزد.که جهانیان شاهد حمایت های مردمی از غزه مظلوم و مقتدرهستند.


بنابراین سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل از این رفتار شجاعانه آفریقای جنوبی و رای عادلانه دیوان دادگستری لاهه حمایت وتقدیر و تشکرمی نماید. از و زیرامورخارجه کشورمان که از اقدام شجاعانه دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم آپارتاید و کودک‌کش نزد دیوان بین‌المللی دادگستری (با استناد به کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل‌کشی ۱۹۴۸) قویاً حمایت کرده است.تشکرنموده واز قوه قضائیه کشورنیزخواهانیم مثل آفریقای جنوبی اقدام مشابهی را انجام دهند.


 خشم و عصبانیت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید بیشترازاین باشد. حقوق بشررا نقض می کند در حالی که مدعی است با تروریست‌ها و دروغ‌ پراکنی مبارزه می‌کند، دنیا شاهد وناظروارونگی (در قواعد) اقدام و عمل غربی هاست.


آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بخشی از نسل‌کشی و جنایت صهیونیست‌ها را در این حدود یکصد روز جنگ اعلام کرد. و موجب شد، موضع‌گیری خشمگینانه نتانیاهو از برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به اتهام‌های رژیم از تبعات تصمیم دیوان دادگستری لاهه برای تل‌آویو پرده برمی‌دارد. وغلط کاری های خود را توجیه کند. عقب‌نشینی نتانیاهو حتی در آستانه نشست نیز مشهود بود و با حرف های ضد و نقیض خود مدعی شد: اسرائیل هیچ قصدی برای اشغال دائم غزه یا آواره کردن غیرنظامیان ندارد. اسرائیل با حماس می جنگد نه با مردم فلسطین. ما این کار را با رعایت کامل قوانین بین‌المللی انجام می‌دهیم. که یکی از دروغهای بزرگ  این جلاد است.


برفرض این که حتی در صورت امتناع رژیم از اجرای حکم آتی دیوان، سایر کشورها می‌توانند تل‌آویو را برای انجام آن تحت فشار قرار دهند و در نهایت حمایت متحدان غربی از رژیم در جریان نسل‌کشی غزه به تدریج تضعیف می‌شود. همان طور که وال استریت ژورنال نوشته ‌است: صدور رأی دیوان بین‌المللی دادگستری بر آتش‌بس موقت، متحدان اسرائیل به‌ ویژه واشنگتن را بر سر دو راهی قرار می‌دهد.


شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه را می‌توان تیر خلاصی بر پیکر بی‌رمق نتانیاهو و رژیم او قلمداد کرد؛ رخدادی که افزون بر رسوایی و محکومیت حقوقی رژیم صهیونیستی، متحدان غربی را نیز به دلیل هزینه‌های ناشی از حمایت بی‌چون و چرا از ارتکاب یک فاجعه ضد بشری به تدریج در مقابل زیاده‌ خواهی نتانیاهو قرار خواهد داد.               

 

انتهای حبر/ چ

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.