شناسه : 31992
نویسنده : استان اردبیل
عکس
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

اقدامات پیشگیرانه مهمترین اولویت دستگاه‌های اجرایی شود

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جمع مسئولان دستگاه های اجرایی اردبیل گفت: قانونمداری، استفاده از فناوری های نوین و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از مهمترین اولویت های دستگاه های اجرایی شود.

قانونمداری، استفاده از فناوری های نوین و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از مهمترین تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در دیدار با مسئولان دستگاه های اجرایی

به گزارش اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضائیه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی با مقام عالی قضایی استان دیدار کردند.
در این دیدار های جداگانه رئیس کل دادگستری استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای وی و هفته قوه قضائیه، به ذکر ویژگی های شهید دکتر بهشتی پرداخته و مدیر و مدبر و نیز قانونمداری را از مهمترین شاخصه های رفتاری شهید دکتر بهشتی  ذکر کرد.
وی افزود: ترویج و نشر  اندیشه و طرز تفکر شهید دکتر بهشتی در بحث حقوقی و یا اجتماعی موجب رفع مشکل و گره گشای بسیاری از معضلات و مسائل است که باید برای نهادینه کردن اینگونه تفکرات در جامعه به ویژه در  بین مسئولان برای حل مشکلات مردم بیش از پیش تلاش شود.
وی در ادامه با بیان آمار رسیدگی پرونده ها در محاکم قضایی، تشکیل حجم بسیار از پرونده ها در دستگاه قضایی استان را در شان  و متناسب جایگاه مردم ولایی و حسینی اردبیل  ندانست و گفت: ضروری است تا همه مسئولان دستگاههای اجرایی  در  همکاری و هماهنگی کامل با مردم با اتخاذ راهکار های پیشگیرانه  کمک خوبی برای کاهش ورودی پرونده ها به محاکم باشند.
وی اقدامات پیشگیرانه را مهمترین عوامل در کاهش اختلافات و جرایم ذکر کرد و گفت: اقدام موفق در امر پیشگیرانه منوط به ایجاد زیر  ساخت های  مرتبط با آن است و باید شرایط  طوری فراهم شود تا اقدامات پیشگیرانه به طور عملی در جامعه نمود پیدا کند.
وی هم چنین استفاده از ظرفیت های فن آوری های نوین در امر خدمت رسانی را که یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید در سند تحول قضایی  دانست و گفت: همه دستگاه ها به منظور تسهیل، تسریع و شفاف سازی در خدمت رسانی موظف به بهره مندی بیش از پیش از تکنولوژی های نوین هستند،  چنانچه   دستگاه قضایی استان نیز  در این خصوص اقدامات موفقی داشته بطوریکه بیش از ۹۶ درصد ابلاغ ها را بصورت الکترونیکی انجام می دهد  و نیز  اقدامات موفقی در دادرسی های الکترونیکی، دفاتر خدمات قضایی و ... انجام داده است که البته تا رسیدن به نتیجه دلخواه که همان کسب رضایتمندی عمومی مردم است انجام خواهد داد.
قانونمداری و اقدام بر اساس قانون در انجام وظایف و رسالتها و نیز نظارت و رصد مستمر بر زیر مجموعه ها  از دیگر توصیه های مقام عالی قضایی در این دیدار ها بود.

 

انتهای پیام/ج

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.