شناسه : 31284
نویسنده : استان اردبیل
عکس
مسئول بسیج حقوقدانان استان اردبیل:

بسیچ حقوقدانان دیده بان و مطالبه گر مبارزه با فساد است

مسئول بسیج حقوقدانان استان اردبیل به لزوم مبارزه با فساد پرداخت و نوشت: بسیچ حقوقدانان دیده بان و مطالبه گر مبارزه با فساد است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل، رضا ندایی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان در یادداشی به لزوم مبارزه با فساد پرداخت و نوشت: سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل دیده بان و مطالبه گردرزمینه مبارزه با فساد است. 
امروز زمان آن رسیده است که به اصل 49 قانون اساسی توجه بیشتری شود. فساد وتقلب پدیده ای است که اکثریت کم و بیش با آن دست به گریبانند. همه  ما بهترمی دانیم که فساد قابل ملموس است. مردم از عملکرد مسئولین نا راضی هستند. از آنجا که مهمترین سرمایه سیاسی حکومت اعتماد مردم به مسئولین است و انواع فساد، خصوصا فساد اداری، این اعتماد را خدشه دار می کند، مقابله با فساد در عرصه اداری ضرورتی انکارناپذیر است. فساد به عنوان تهدیدی برای اداره عمومی جامعه، اجرای قانون و اجرای سیاست های موثر قلمداد می شود، به عنوان یک پیش شرط درحکمرانی مطلوب نیز مطرح است. 
به ضرس قاطع می توان گفت از نظام اداری شایسته و مطلوب فاصله پیدا کردیم. نیاز به اصلاح و به روز رسانی ، براساس نظام سلامت اداری و اسلامی دارد.  بازنگری و برخورد قاطع طبق قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در دستور کار عاجل قرار گیرد تا در آینده نزدیک شاهد ارتقاء سلامت نظام اداری کشور باشیم. این اتفاق نمی افتد مگراینکه   فرهنگ وظیفه شناسی و وجدان کاری درادارات ترویج شود وآگاه ساختن مردم به قوانین، مقررات و حقوق شهروندی عملی شود.
مطالبه گری ازمسئولان با تاکید برعدالت در برخورد با کارکنان ، نظارت مستمر بر عملکرد کارکنان و مدیران ، رعایت اصل شایسته سالاری درانتخاب مدیران  ، پاکسازی نظام اداری از کارکنان و مدیران فاسد، شفافیت در امور و پرهیز از پنهان کاری ، اصلاح و بهینه سازی روشهای انجام کار و مکانیزه کردن فعالیت ها. 
سازمان بسیج حقوق دانان همواره براین باوراست که برای هر کرسی مدیریتی  حداقل خون سه شهید داده شده و کسانی که نمی توانند از حریم این کرسی ها در راه اهداف والای انقلاب اسلامی، شهدای والامقام و عمل به توصیه‌ های امامین انقلاب اسلامی در خدمتگزاری بی منت و جهادی به مردم دفاع و پاسداری کنند، این کرسی ها را باید به اهلش بسپارند. و مطالبه گران بسیج حقوق دانان دراین راستا فعال هستند. و درمبارزه با فساد علاوه برمطالبه گری ، شفاف سازی نیز درقالب قرارگاه شهید احمدی روشن به عنوان دیده بان عدالت انجام وظیقه خواهند نمود.

 

انتهای پیام/ج

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.