شناسه : 29870
نویسنده : استان اردبیل
عکس
بیانیه

بیانیه بسیج حقوق دانان استان اردبیل در محکومیت اقدام تحریک‌آمیز هتک حرمت به قرآن و مقدسات اسلامی

سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل،سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل با صدور بیانیه ای اقدام تحریک‌آمیز هتک حرمت به قرآن و مقدسات اسلامی را محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل،سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل با صدور بیانیه ای اقدام تحریک‌آمیز هتک حرمت به قرآن و مقدسات اسلامی را محکوم کرد.
در بیانیه‌ای حقوق دانان اردبیل آمده است:
 این اقدام هتاکانه بر خلاف اصل آرمان احترام به فرهنگ‌ها و اعتقادات است که در قانون اساسی برخی ازکشورهای اروپایی مورد تصریح قرار گرفته است. 
این عمل زبونانه که مصداق  بارزی از سوء استفاده از آزادى با هدف فتنه ‌انگیزی و نفرت‌پراکنی است، نه تنها از سوی مسلمانان بلکه از سوی پیروان سایر ادیان و انسانهای آزاده و وجدان های پاک و معتقدان به همزیستی و گفتگوی بین ادیان الهی قویا محکوم است. 
براساس ماده ۱۹ و ۲۰ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، هرگونه بی‌احترامی به نظم عمومی و تحریک به نفرت ملی یا مذهبی که موجب تبعیض یا نزاع شود قانوناً ممنوع است.
سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل ضمن محکومیت این اقدام شنیع و ابراز تاسف برای عامل آن، از همه آزادیخواهان، فرهیختگان، حقوق دانان می‌خواهد این اقدام جاهلانه را محکوم کنند. ما از نظر حقوقی و سیاسی خواستار مقابله با این اقدام شنیع بر اساس قوانین بین‌المللی هستیم.          

 

انتهای پیام/ج

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.