شناسه : 29430
نویسنده : استان اردبیل
عکس
صحرانورد
کارشناس مسائل سیاسی:

احیای حقوق بشر واقعی، خواسته امروز جوامع جهانی است/ جنبش نفس، سراغاز اعتراضات مرمی به سیاست های ضد بشری آمریکا است

یک کارشناس مسائل سیاسی به تبیین ماهیت حقوق بشر آمریکایی پرداخت و گفت: راه اندازی بنیادهای فکری برای تبیین و افشای ماهیت استکبار تنها راه مقابله با حقوق بشر آمریکایی در جهان است.

به گزارش روابط عمومی بسیج حقوق دانان استان اردبیل، بهنام صحرا نورد کاشناس مسائل سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در جمع حقوق دانان استان به تبیین مسئله حقوق بشر آمریکایی پرداخت و گفت: رفتار و کردار کشورها در سده های مختلف  بیانگر پارادکس رفتاری  امروز آمریکا و غرب است.

وی با بیان اینکه آنها امروز داعیان و شارعان آن اندیشه های ناپاک هستند، گفت: ترور و خشونت از جمله ابزارهای دشمنان دین است که با این روش بیش از 17هزار نفر از مردم ایران اسلامی را به شیوه های مختلف به شهادت رساندند.

این کارشناس مسائل سیاسی به بیوتروریسم نیز اشاره کرد و گفت: با پیشرفت علم و تکنولوژی، ابزار ترور دشمنان نیز تغییر یافته وآنها از این طریق بسیاری از مخالفان خود را به شهادت می رسانند.

وی در ادامه سخنان خود به وقایع تیرماه در اوایل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای قوه قضائیه از جمله شهید آیت اللله دکتر بهشتی در راستای تامین منافع استکبار انجام گرفته تا به خیال خام خود با از بین بردن بهترین و خالص ترین انسان ها و ستون های انقلاب اسلامی، ایران اسلامی را از ادامه مسیر بازدارند.

صحرا نورد در ادامه سخنان خود به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: آمریکا با ایجاد ساختار سیاسی در اقصی نقاط عالم  به دنبال ترویج اندیشه های ناپاک خود در جهان است و در این راه به انواع جرم و جنایت دست می زند تا به اهداف خود بر سد.

وی با بیان اینکه حقوق بشر یکی از ابزارهای آمریکا در نیل به اهداف است، گفت: آمریکا در برابر ملت خود نیز   حقوق بشر واقعی را از آنها دریغ می کند و این مدعا در وضعیت رنگین پوستان این کشور کاملا مشهود است.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل به جنبش نفس در ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: بعد از قتل جورج فلوید توسط پلیس امریکا و چند سیاه پوست دیگر، راه اندازی جنبش نفس سراغاز اعتراضات مردمی به رفتارهای ظالمانه حاکمان آمریکا در برابر ملت خود است.

وی به کنوانسیون های بین المللی و نهادهای جهانی مانند شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و گفت: امریکا در کنار متحدان استراتژیکی خود از جمله عربستان به انواع جرم و جنایت علیه ملت های منطقه از جمله یمن و بحرین دست می زند و علی رغم مستندات لازم و کافی  این اقدامات نه تنها توسط سازمان های بین المللی محکوم نمی شود بلکه حامیان کشورهای مظلوم و ستمدیده ای چون ایران اسلامی متهم به نقض حقوق بشر می شوند.

وی به قتل جمال خاشقچی توسط رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: در این مورد نیز سازمان های بین المللی با سکوت خود رژیم ال سعود را در انجام جنایاتشان همراهی کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به راهکارهای مقابله با سیاست های حقوق بشری امریکا پرداخت و گفت: با رویکردهای ایجابی و سلبی می توان برابر زیاده  خواهی های آمریکا ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با جریان تحریف استکبار در قضیه حقوق بشر باید بنیاد های فکری جهت تبیین و افشای حقوق بشر آمریکایی در اقصی نقاط عالم راه اندازی شود، گفت: یکی از مهمترین راه های مقابله با حقوق بشر آمریکایی افشای جنایات آمریکا به زبان های مختلف در جوامع جهانی است.

صحرانورد به رویکرد سلبی نیز اشاره کرد و گفت: پیشگیری از رفتارهای تبعیض آمیز دوگانه آمریکا نسبت به حقوق بشر از دیگر راهکارهای مقابله با سیاست های آمریکایی است.

وی در ادامه سخنان خود به میثاق حقوق بشر اشاره کرد و گفت: این میثاق 30 ماده ای که  برخی مغایر با مواضع اسلامی است و برای ما قابل اعتنا هم نیست چراکه این میثاق دین را به رسمیت نمی شناسد با اینحال بیش از 70 سال از تدوین آن می گذرد ولی هنوز هم به مرحله اجرایی و ظهور نرسیده است.

این استاد دانشگاه به جنبش احیای حقوق بشر  در جهان اشاره کرد و گفت: کشورهای ضعیف که در کنشگری ها جایگاهی ندارند قربانیان حقوق بشر آمریکایی هستند.

وی به نمونه هایی از نقض حقوق بشر امریکایی توسط ایران از دیدگاه آمریکا اشاره کرد و گفت: عدم تمکین به سند 2030، حمایت از گروه های مقاومت منطقه مانند حزب الله لبنان از جمله مواردی است که ایران محکوم به نقض حقوق بشر است در حالیکه اشغالگران رژیم صهیونیستی که اشکارا دست به کودک کشی و قتل و غارت اموال مردم منطقه می زنند  نه تنها محکوم نمی شوند بلکه از آنها حمایت و پشتیبانی نیز می شود.

وی از حجاب ایرانی به عنوان یکی از مواد اتهام حقوق بشر توسط استکبار به ایران نام برد و گفت: این در حالی است که رفتارهای حاکمیت عربستان با زنان این کشور که از مصادیق بارز نقض حقوق بشر است  مورد توجه قرار نمی گیرد.

صحرانورد از روز جهانی بوسه نیز به عنوان یکی دیگر از مصادیق نقض حقوق بشر توسط ایران ازدیدگاه استکبار نام برد و گفت: همه موارد اتهامی به ایران، اتهامات واهی و خنده داری است.

وی  تصریح کرد: تنها راه مقابله با دسیسه های دشمنان در زمینه حقوق بشر ، روشنگری حقایق و افشاسازی ماهیت اصلی استکبار به سرکردگی امریکا در ابعاد جهانی است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.