شناسه : 29391
نویسنده : استان اردبیل
عکس
دادگستری
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل خبرداد:

خیز علمی دستگاه قضایی اردبیل در ماموریت پیشگیری

مسئولان و کارکنان تشکیلات قضایی استان به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، با حضور در گلزار شهدا با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل، کارگروه اندیشه ورزان با عضویت صاحب نظران حوزه های مختلف استان ایجاد شد.

آفاقی معاون رییس کل دادگستری استان در جلسه مشترک مدیران دانشگاهها، حوزه علمیه و دستگاههای فرهنگی استان با مدیران و کارشناسان حوزه پیشگیری دستگاه قضایی که به منظور هم افزایی در مقابله با آسیب های اجتماعی و جرایم استان در محل دادگستری تشکیل گردید، با اعلام خبر تشکیل کارگروه اندیشه ورزان دراین راستا، افزود: یکی از خدمات علم به جامعه جلوگیری از تصورات شخصی و تایید و آزمایش نشده ای است که هرگونه تصمیم گیری بر اساس اینگونه حدس و گمان ها جز اتلاف هزینه نمی تواند باشد. وی با تشریح ارزش و اهمیت پژوهش و تحقیق و استفاده از صاحب نظران در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها تاکید کرد: در ماموریت خطیر پیشگیری از آسیب ها و جرایم، تدوین نسخه واحد برای زمان و مکان های مختلف، نگاهی غیر عالمانه است. جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری کل استان ادامه داد: در تدوین برنامه های پیشگیرانه  باید شرایط و مقتضیات زمانی و مکانی و تفاوت ها مد نظر قرار گیرد . وی در این خصوص به سیاست پیشگیری منطقه ای دستگاه قضایی اشاره کرده، از تقویت و تشدید این رویکرد در برنامه های سال جاری دادگستری استان اردبیل از آغاز سال خبر داد. 
آفاقی هدف از تشکیل کارگروه اندیشه ورزان در دادگستری استان را گسترده بودن حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم و لزوم بهره گیری از متخصصین صاحب دغدغه در زمینه های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، عمرانی، پزشکی و بهداشتی، مدیریتی، ورزشی و ... دانسته، اظهار داشت: هسته اصلی و اولیه این کارگروه باعضویت صاحب نظران شاغل در دادگستری و حوزه های علمیه و دانشگاهها و دستگاههای فرهنگی درحال شکل گیری است. 
وی از عموم علاقه مندان صاحب نظر و  دارای تخصص و تجربه و تحصیلات مرتبط با  زمینه های یادشده که تمایل همکاری علمی داوطلبانه با دستگاه قضایی استان جهت شناسایی علل و عوامل و خاستگاه های جرایم و آسیب های اجتماعی و تصمیم سازی جهت اتخاذ راهکارهای علمی برای کنترل و کاهش آسیب ها و جرایم در استان را دارند، دعوت به همکاری نمود.

 

انتهای پیام/ج

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.