خانواده آرمانی در اسلام
نعیم راثی زاده کارشناس حقوق در خصوص خانواده آرمانی در مقاله خود آورده است که خانواده یک نظام کاملا تالیف شده و به هم تنیده است؛ به طوری که تفکیک بعضی مسائل که در محیط ها و مجموعه های دیگر ممکن است.رعایت اخلاق در خانواده، وظیفه همه ی اعضا است.
ایشان در خصوص مبانی حقوق و اخلاق در روابط خانوادگی آرمانی گفته است: مجموعه قوانین حقوقی خانواده قبل از ازدواج تا تشکیل خانواده و حتی در مرحله جدایی، تحکیم حقوق خانواده را تضمین می کند.که خداوند در سوره بقره آیه 187می فرماید: زوجین در حکم لباس برای یکدیگرند. اگر برای تامین اهداف کلی خانواده ، تنها همین توصیه مراعات شود، کافی است که زن و مرد لطیف ترین روابط را با یکدیگر داشته باشند و در سایه آن مطلوب ترین فضای زندگی را برای افراد خانواده فراهم کنند. زیرا ارتباطی که انسان با لباس خود دارد،نزدیکترین ،محرمانه ترین، و بی آزارترین روابط است.
نتیجه خانواده آمانی در اسلام را چنین بیان می کند: نتیجه آن که در میان کارهایی که انسان انجام میدهد، یک سلسه مناطق ممنوعه وجود دارد که ورود به آنها فوق العاده خطر ناک است. قوانین و احکام الهی این مناطق را مشخص می کند و حتی از نزدیک شدن به این مرزها نهی می نماید زیرا نزدیک شدن به این مرزها انسان را بر لب پرتگاه قرار می دهد؛ روابط حاکم بر خانواده را تهدید می کند و با اندکی غفلت، حدود الهی نادیده گفته می شود و ظلم که موجب خشم خداوند است، واقع می شود.
انتهای پیام/
افزودن دیدگاه جدید