شناسه : 25303
نویسنده : استان اردبیل
عکس
درجلسه کارگروه آسیب های اجتماعی مطرح شد:

کلانتری ها و دادسرا ها، پناهگاه مردم هستند

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان درجلسه کارگروه آسیب های اجتماعی گفت: ازجمله دغدغه های مردم در جامعه ، کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی است.

 مسئول سازمان بسیج حقوق دانان درجلسه کارگروه آسیب های اجتماعی گفت: ازجمله دغدغه های مردم در جامعه ، کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی است.

وی با بیان مردم درصورت بروز هرگونه مشکل و اختلافات اجتماعی  اولین جایی که مراجعه می کنند کلانتری ها است، گفت: پرونده درصورت عدم حل اختلاف به دادسرا ارجاع داده می شود.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان  با بیان اینکه  دو بخش عمده کلانتری ها و دادسرا ها محل دادرسی مردم هستند، خاطرنشان کرد: مردم با مراجعه به این دو مرکز، باید احساس آرامش و امنیت کنند چراکه اگراینها نباشند خطرات امنیتی و اجتماعی جامعه را تهدید خواهد کرد.

وی افزود:کوچکترین سستی و سهل انگاری در این دو ماموریت حساس ، آسیب های اجتماعی را دو چندان می کند. به همین خاطر  رئیس دستگاه قضا درپاسخ به این موضوع خطاب به دادستان‌های کل کشور گفت: وقتی کسی وارد کلانتری یا دادسرا شد و درد دلش را بیان کرد، نباید با حرف های نادرست باعث رنجش بیشتر او بشویم و از مشکلات و کمبودهای خودمان برایش بگوییم بلکه باید با دلسوزی کارش را پیگیری کنیم. اگر با درد مردم دردمان نگرفت و دغدغه مند نشدیم بدانیم که مشکلی در کارمان هست.

ندائی به سخنان حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در  جلسه دادستان‌های کل کشور اشاره کرد و گفت: قاضی‌ باید در صدور رای دقت کند  رأی صادره باید علمی، مستند و مستدل باشد به خصوص آرای داداگاه‌های تجدید نظر در استان، قاضی پرونده را به دقت بخواند و استدلال جدیدی داشته باشد ، رای برای فردی که علیه اش صادر شود قانع کننده باشد. هیچگاه با حدس و گمان رای ندهید چرا که این کار برای قضات مسؤلیت شرعی دارد، در صدور رای پیامد و نتایج آن را در نظر داشته باشید، مثلا اگر یک رای برای تخریب ملک یا تعطیلی کارخانه می‌دهید، پیامدهای، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی آن را از قبیل از هم پاشیدگی خانواده‌ها و بیکاری کارگران را در نظر بگیرید. قضات برای اجرای عدالت و احقاق حق در این جایگاه مهم نشسته اند.

وی با بیان اینکه قضات  باید با خلاقیت و استعداد برای احقاق حق راهکار و ابتکار به خرج دهند گفت: با رعایت طرح تکریم ارباب رجوع ، به وقت مردم اهمیت داد و هنگامی که وقت رسیدگی و یا ملاقات تعیین می شود، فرد گاهی از راه دوری می‌آید و هزینه بلیط و مسیر داده است بنابراین به وقت فردی که به شما مراجعه کرده اهمیت دهید.

ندائی گفت: مردم کلانتری ها و دادسرا ها را به عنوان محل امن وآرامش می دانند. باید طوری عمل کنیم تا اعتماد مردم سلب نشود وتبدیل به یاس و نا امیدی نشود. رعایت طرح تکریم وانجام وظیفه به موقع وقانونی موجب رضایتمندی و دلگرمی مردم می‌شود.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.