شناسه : 25169
نویسنده : استان اردبیل
عکس

بیانیه بسیج حقوق دانان اردبیل در محکومیت اهانت نشریه فرانسه به مقدسات اسلام

سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل ضمن محکومیت شدید اقدام نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتوراهانت عامدانه به مقدسات و حمایت نابخردانه رییس‌جمهور فرانسه، محاکمه عاملان این اقدام شنیع را در مجامع حقوق بین‌المللی خواستار شد.

 

بسیج حقوق دانان استان اردبیل با صدور بیانیه ای اهانت نشریه فرانسه به مقدسات اسلام را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:دولت فرانسه که از قدیم‌الایام تحت نفوذ و سیطره صهیونیزم بین‌الملل یهود بوده همچنان در پازل خوش‌ رقصی برای صهیونیست‌ها بویژه در قضیه عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل و برای انحراف اذهان جهان عرب از خیانت سران کشورهای عربی تقلا می‌کند.

این بیانیه می افزاید: این بار اقدام شیطانی و پلید نشریه شارلی ابدو در چاپ و انتشار کاریکاتور موهن به ساحت مقدس و نورانی اشرف مخلوقات عالم، رَحْمَةً لِلْعالَمِینَ حضرت ختمی‌ مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله به بهانه آزادی بیان، باعث جریحه‌دار شدن قلوب مسلمانان و پیروان واقعی آن حضرت در سراسر جهان شد.

این اقدامات کینه‌ ورزی‌ جاهلانه و متعصبانه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان افراطی نسبت به دین مبین اسلام، قرآن و پیامبر گرامی اسلام در قالب فیلم، کتاب، کاریکاتور و... در عصر جاهلیت مدرن، هنوز هم ادامه دارد و جای بسی تاسف و شرم دارد برای مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر که حتی اجازه داشتن حجاب و یا تحقیق و پژوهش نسبت به نسل کشی یهودیان(هولوکاست) را به دانشجویان، دانش پژوهان و تاریخ دانان نمی‌دهند ولی توهین به محبوب‌ ترین و مقدس ترین شخصیت عالم را آزادی بیان قلمداد می‌کنند.

سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل ضمن محکومیت شدید اقدام نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتوراهانت عامدانه به مقدسات و حمایت نابخردانه رییس‌جمهور فرانسه، محاکمه عاملان این اقدام شنیع را در مجامع حقوق بین‌المللی خواستار است. گرچه رئیس جمهورفرانسه از این اقدام و حمایت نابخردانه خود عقب نشینی نموده اما تنها عقب نشینی کافی نیست باید پاسخگوباشد. از وزارت امور خارجه ، دولت های اسلامی و رئیس اتحادیه بین المجالس اسلامی می خواهیم اقدامات مجدانه برای تعقیب این حادثه درمجامع بین المللی دنبال کرده و هشدارهای جدی را به کشورهای متبوع و درگیر با این رابطه اعلام کنند.  

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.